Demon pesten – Boganmeldelse

januar 15, 2019 0 Af editor

Dæmon pest af Joreid McFate er en fantastisk paranormal spænding science fiction roman, der involverer tid-rejser og mystik. Denne 424 siders bog er også tilgængelige i e-bog format.

På grund af mængden af bøger jeg gennemgå, er de fleste doneret til vores lokale bibliotek, når opgaven er fuldført. Men, dette er en bog, som jeg bare ikke kan skille sig af med. Jeg følte denne kommentar er vigtigt at nævne, fordi kun. 04% af de bøger jeg gennemgå finder vej til min personlige bogreoler.

Denne spændende fortælling begynder, når en dæmon pest fejer over menneskeheden, smedejern når nogle forskere udviklet en teknologi, der mestrer tidsrejser. Der er fraktioner, der radikalt søger efter en vej mod race og genetiske renhed mens andre stræber efter at helbrede pesten og kæmpe for grundlæggende menneskerettigheder. Krystal tålmodighed Gladstone Donovan er fanget i denne krig når på sin bedstemors dødsleje, hun er givet en familie arvestykke og fortalte, at hun er ‘Star’ og at afvente hendes ‘Moon’.

Hun er snart involveret i en rejse ind i fortiden, hvor hun møder sin forfader tålmodighed Gladstone Talbot, en anden ‘stjerne’. Krystal lærer at sin mellemnavne er fælles for hele tiden, som de er givet til den begavet barn, der er kendt af et modermærke. Biljagt scener, bedrag, kampe, blinkende frem og tilbage i fortiden og ind i den fremtidige er alle trædesten for krystal og hendes venner i deres forsøg på at gøre det rigtige.

Denne historie linje kunne bruges som en glimrende påmindelse om farerne og grand muligheder avanceret teknologi kunne høste. Det var forfriskende at opleve realistisk kvindelige helten tegn i denne roman. Jeg var helt forbløffet, da jeg læste, at ikke blot er Joreid McFate faktisk to separate forfattere, men det på trods af mange andre samarbejdsprojekter har de aldrig mødt og aldrig talt i telefon!

Uden tøven anbefale jeg The Demon pest med den højeste rating.”